torsdag 21. november 2013

2:5 faste dietten dag 3

Det er mandag igjen, og jeg er litt mer forberedt på en fastedag. Har jo faktisk fastet i to dager allerede og begynner å føle meg litt mer sikker på at dette kan gjennomføres.
Jeg lager en lunsj-salat hjemme som består av:  1 hard kokt egg kuttet i småbiter (80 kalorier), 1/2 tomat (ganske stor, 30 gram; 4 kalorier) skåret i småbiter, 5 dl romano salat skåret i biter (16 kalorier) og 1 ts solsikkefrø (29 kalorier).
Tilsammen 155 kalorier.
Frokost sammen med sønnen min er en stor kopp varmt vann med sitron. 
Klokken 11var det virkelig på tide med noe mat. Måtte få de andre med meg for å spise, men ble veldig mett at salaten og tenkte ikke på mat før i tretiden.

Til middag hadde jeg tatt en stor okse mørbrad ut av fryseren.
Jeg er ikke veldig glad i rødt kjøtt, men mannen i huset er veldig begeistret for blodige muskler. Startet med middagen med engang jeg kom hjem. Med min nye stekeovn som har innebygd steketermometer gikk det greit å få kjøttet skikkelig stekt. Har en tendens til å bli for lite eller for mye stekt.

200 gram oksemørbrad (260 kalorier)
4 dl Romano salat (12 kalorier)
Rosenkål 10 stk (63 kalorier)
Blomkål 100 gram (24 kalorier)
Tilsammen for middag 359 kalorier.

Det er litt over 500 kalorier, men så spiste jeg ikke alt kjøttet. Så det ble nok rundt regnet riktig mengde.

Det ble mye kjøtt tilovers så jeg har tenkt å lage en gryterett med masse grønnsaker og bønner. Jeg er veldig glad i å lage middag som kan spises i mer enn en dag. Da trenger jeg ikke å tenkte på hva vi skal ha til middag dagen etter. Eller man kan ha med seg middagsrester som lunsj på jobben.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar