torsdag 25. august 2011

Om meg

Jeg har ikke alltid vært interessert i mat. Da jeg startet å studere ernæring i 2003 endret mitt kosthold seg veldig, og jeg forstod at siden jeg ble nødt nødt til å gå på universitetet for å endre kostholdet mitt trengs det god informasjon til befolkning for å oppnå endringer i kostholdet. Ernæring som fagfelt med tilknyttning til så utrolig mange forskjellige spennende fagområder og her en viktig plass i vårt samfunn.

Jeg er opptatt av forskjellige typer kosthold, næringsinnholdet og tilsetningsstoffer i maten, forskning, nyheter og spennende oppskrifter som omfatter mat og helse. Dette er ting jeg gjerne vil dele med andre; ting som gleder meg, smaker spesielt eller noe som provoserer og forundrer meg.

Så jeg startet denne bloggen for å øve meg og utvikle mine skrive egenskaper, og for å dele mine tanker med andre.

Jeg har en master i samfunnsernæring og har tittelen klinisk ernæringsfysiolog (veldig fint med tittel).
Før jeg studerte ernæring tok jeg hovedfag i botanikk - etnobotanikk i norge - ikke meget brukervennlig i etterkant. Nå er jeg på Folkehelse instituttet og jobber mot en doktorgrad i ernæring og epidemiologi. Det er jo det jeg liker allerbest i hele verden - å utforske og lære mer.

Jeg håper at du liker bloggen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar